Büyük Veri, her geçen gün şirketlerin hayatında ve özellikle operasyonunda daha önemli yer teşkil ediyor.
AnadoluJet de hedef kitlesinin ihtiyaçlarını Turkcell ile Büyük Veriyi işleyerek tespit ediyor; iletişimini gerçek zamanlı yapıyor.
AnadoluJet, 2008 tarihinde geniş kitlelerinin hava ulaşımından yararlanabilmesi amacıyla Türk Hava Yolları tarafından kuruldu. “Uçmayan Kalmasın!” sloganı ile müşterilerine uygun maliyetli yolculuk imkanı sağlayan AnadoluJet, kısa zamanda 29 uçaklık bir filoya ulaştı.
AnadoluJet için, müşterilerine her zaman cazip fiyatlar sunabilmek büyük önem taşıyor. Her türlü tasarrufun doğrudan müşteriye yansıtıldığı iş modelinde kaynakların optimal kullanımı önem arz ediyor. Bu nedenle firma, seferlerini müşteri ihtiyacına göre, en yüksek doluluğu sağlayacak şekilde planlayarak, doğru kitlelere duyurmayı hedefliyor.
Turkcell İzinli Veri Tabanı sayesinde, hedef şehirler arasındaki yolcu trafiği ortaya çıkarıldı. Trafiğin hangi gün ve dönemler yoğun olduğu gözlemlendi.
Proje sonucunda AnadoluJet, mobilite parametresi dahilinde hangi şehirden hangi şehre, hangi sefer sıklığıyla uçacağını belirleyerek, değerli kaynaklarını optimize etti.
Ek olarak, Turkcell İzinli Veri Tabanından ulaşılan hedef kitleye özel kampanya iletişimleri yapıldı.
AnadoluJet Turkcell iş birliğiyle;
- Uçuşlar, mevcut ve potansiyel müşteri kitlesinin gerçek ihtiyaçlarına göre planlandı,
- Doğru kitlelere duyurulan uçuşlara, yüksek geri dönüş sağlandı,
- Uçuş doluluk oranlarında artış sağlandı,
- Ticari performansı düşük olacak seferler baştan engellenerek kaynak tasarrufu sağlandı.