Bireysel müşterilere servisin kapanması
Turkcell Kopilot servisi 30 Haziran 2023 tarihi itibariyle bireysel müşterilerimize kullanıma kapatılmıştır. Servisin kapatılması sonucu Kopilot’ta kullanılan hatlar iptal olmadığından, hatların ayrıca iptal edilmesi gerekmektedir.
Hat iptal talebi çağrı merkezi, Turkcell uygulaması, e-devlet, e-mail ve faks ile yapılmaktadır.
0532 532 00 00 numaralı çağrı merkezinden, Turkcell uygulamasından Yardım -> Talep İlet -> Abonelik İptali, E-devlet üzerinden abonelik fesih başvurusu, hatiptal@turkcell.com.tr adresine mail göndererek ve 0216 633 07 27 numaralı hatta faks ile
Kopilot uygulamasının altyapısı değiştiği için 20 Ekim 2022 tarihi itibariyle ebeveyn modu, güvenli mod, dijital anahtar özellikleri ve size özel isimli alan kullanıma kapatılmıştır.
Tüm bilgisayar ya da telefonlardan tarayıcı ile https://kopilot.turkcell.com.tr adresinden hizmet alabilirsiniz. Android mobil uygulaması Play Store’dan, IOS mobil uygulaması App Store'dan erişilebilir durumdadır.
Her aracınız için bir Kopilot'unuz var!
Turkcell Kopilot ile tüm araçlarınızı takip edebilirsiniz.
Turkcell Kopilot & Kopilot WiFi Nedir?
Turkcell Kopilot, aracın veri toplama portuna yerleştirilerek, ihtiyaç duyulan tüm bilgileri alarak Kopilot uygulamasından gösteren güvenilir yol arkadaşı ve yardımcısıdır.
Turkcell Kopilot WiFi, aracını telefonuna bağlayarak sen ve sevdiklerin için hayatı kolaylaştıran bir yol arkadaşıdır. Turkcell Kopilot WiFi araç içinde WiFi özelliği sağlarken size de, hem sürüşün, hem internetin keyfini çıkarmak kalır.
Katılım Kriterleri
30 Haziran 2023 tarihinde ürün kullanıma kapatılmıştır.
Nasıl Kullanırım?
Servis Detayları
- Turkcell Kopilot servisi, OBD2 standartına uygun geliştirilmiştir.
- Turkcell Kopilot, araçların OBD portuna (servis bağlantı girişine) takılan akıllı cihaz üzerinden alınan veriler kullanılarak çalıştığından, cihazın takılacağı aracın OBD portunun sorunsuz ve OBD2 standartına uygun olması önemlidir.
- Turkcell Kopilot uygulamasını kullanabilmek için uygulama mağazalarından Turkcell Kopilot mobil uygulamasını indirmek ve Turkcell Kopilot cihazı ile eşleştirmek gereklidir. Eşleştirme adımları Turkcell Kopilot uygulamasında belirtilmiştir. Turkcell Kopilot mobil uygulamasıyla cihazın eşleştirmesi sırasında aracın çalışıtırılması ve cihaz içerisindeki Turkcell simkart üzerinden veri akışı olabilmesi için eşleştirme işleminin 4.5G (LTE) sinyali alınan bir alanda gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
- Aracınızda halihazırda veya ek bir ekipman olarak bulunan uzaktan çalıştırma, tekerlekli sandalye asansörü gibi donanımlar sebebiyle Kopilot cihazınız aracınıza uyumlu olmayabilir.
- Kopilot cihazı OBDII standartlarına uyumlu olmakla beraber aracınızın marka, model ve yılına özgü spesifik iletişim protokolleri kullanılan özel durumlar ve yerleşim kaynaklı sorunlardan dolayı tüm fonksiyonları beklenilen performans seviyesinde çalışmayabilir.
- Turkcell Kopilot & Kopilot WiFi tarifelerine abone olunan hat faturasının ödenmemesi ve hattın kapanması durumunda, Turkcell Kopilot servisinden faydalanılamaz.
- Turkcell Kopilot mobil uygulamasındaki son kullanıcı sözleşmesine aykırı davranılması durumunda Turkcell, abonelği sonlandırma hakkına sahiptir.
- Turkcell Kopilot uygulaması, uygulama mağazalarından ücretsiz olarak indirilebilir. Turkcell Kopilot mobil uygulaması internet bağlantısı gerektiren ve kullanımı sırasında data akışı gerçekleşen bir uygulama olduğundan, uygulamayı kullanırken internet tüketimi gerçekleşir. Uygulamayı kullanırken gerçekleşen internet tüketimi, internet servisi hizmeti aldığınız GSM operatörünüzün veya internet servis sağlayıcınızın tarifesi üzerinden ücretlenir veya internet paketinizden düşülür.
- Araç konumu harita üzerinden görülebilir.
- Araçla ilgili belirli arızalar (motor arızaları, akü sorunu vs.) bildirim olarak iletilir.
- Yapılan seyahatler harita üzerinde, mesafe, ortalama hız, süre, zaman, yakıt tüketimi detayında görülebilir, geçmişe dönük günlük/haftalık/aylık/yıllık detayda raporlara ulaşılabilir.
- Aracın kaza yapması durumunda önceden belirlenen kişilere otomatik bilgilendirme yapılır.
- Sürüşle ilgili sert fren, ani hızlanma, sert dönüş, hız aşımı gibi durumlar tespit edilerek, harita üzerinde görüntülenir, her seyahat için sürüş skoru hesaplanarak sürüş deneyimini iyileştirmek teşvik edilir.
- Aracın başkasına bırakıldığı durumlarda, belirlenen mesafe ve hız limitlerinin dışına çıkılması durumunda bildirim ve arama ile kullanıcı bilgilendirilir.
- Birden fazla servis aboneliği gerçekleştirilerek birden fazla araç için servis özelliklerinden faydalanılabilir, tüm araçlar tek bir mobil uygulamadan takip edilebilir.
Nasıl İptal Ederim?
Diğer Satın Alma Seçenekleri
Turkcell Kopilot uygulamasından faydalanmak için 30.04.2022 tarihinden önce Turkcell Kopilot cihazının veya 24.11.2022 tarihinden önce Turkcell Kopilot WiFi cihazının satın alınmış olması ve cihaz içerisinde takılı olan Turkcell M2M hat üzerinden Turkcell Kopilot veya Kopilot WiFi tarifesine abone olunmuş olması gereklidir.
Turkcell Kopilot Tarifesi;
Seçenek | Aylık Taksit Tutarı (vergiler dahil) |
Taahhütsüz | 28,46 TL |
12 ay Taahhütlü Kampanya | 20,30 TL |
Turkcell Kopilot WiFi Tarifesi;
Seçenek | Aylık Taksit Tutarı (vergiler dahil) |
Taahhütsüz | 69,25 TL |
12 ay Taahhütlü Kampanya | 59,05 TL |
- Fiyatlara KDV ve ÖİV dahildir. Vergiler hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.
- Turkcell Kopilot tarifesi kapsamında 500mb internet paketi sunulmaktadır. Cihaz içerisinde kullanılacak olan Turkcell M2M hattına tanımlanan bu internet paketi sadece Turkcell Kopilot cihazının veri aktarımındaki internet bağlantısı için kullanılabilecektir. Tarife kapsamında sunulan internet paketi Turkcell Kopilot cihazının veri akışı için yeterlidir. İnternet paketi aşımı durumunda kullanımlar Turkcell Standart M2M Bireysel tarifesi üzerinden ücretlenir.
- Turkcell Kopilot WiFi tarifesi kapsamında 8GB internet paketi sunulmaktadır. Cihaz içerisinde kullanılacak olan Turkcell data hattına tanımlanan bu internet paketi Turkcell Kopilot WiFi cihazının veri aktarımındaki internet bağlantısı için de kullanılabilecektir.
- Turkcell taahhütsüz tarife koşullarını değiştirme hakkını saklı tutar.
- Kampanyanın 12 aylık taahhüt süresi dolmadan iptali durumunda, ilgili cayma bedeli hesaplanarak Turkcell faturasına yansıtılır.
- 12. aylık taahhüt süresi sonunda, kampanya sona erer ve taahhütsüz tarife üzerinden servis aboneliği devam eder.
- Tarifeler yurt dışında geçerli değildir. Yurt dışında kullanılması durumunda Turkcell M2M Akıllı Yurt Dışı Dünyası Tarifesine göre ücretlendirme yapılır.
-
Turkcell Kopilot nedir?
Aracınızı telefonunuza bağlayarak siz ve sevdikleriniz için hayatı kolaylaştıran eğlenceli özellikler sunar. Kopilot aracın veri toplama portuna yerleştirilerek, ihtiyaç duyulan tüm bilgileri alarak Kopilot uygulamasından gösteren güvenilir yol arkadaşı ve yardımcısıdır.
-
Kopilot ne işe yarar?
Kopilot sürücü ile aracının etrafında oluşan verileri kullanarak farkındalık ve güvenliği arttırmanıza yardımcı olur.
-
Nasıl çalışır?
Temel hizmetler için Kopilot uygulamasını ücretsiz kullanabilirsiniz. Gelişmiş özellikler için almış olduğunuz cihaz aracınıza bağlanır, sensörlerden ve aracınızdan topladığı verileri bulut ortamına aktarır. Bu veriler gerçek zamanlı analiz edilir ve cep telefonunuzda görselleştirilir.
-
Cihazımı mobil uygulama ile nasıl eşleştirebilirim?
Cihazın mobil uygulamaya eştirme adımları Kopilot uygulaması üzerinde tarif edilmiştir. Bu bilgi size yeterli gelmediği durumlarda http://www.turkcell.com.tr/servisler/kopilot sayfasından veya çağrı merkezimizden destek alabilirsiniz.
-
Wi-Fi’lı cihazın internetine bağlanmak için ne yapmalıyım?
Cihazınızın interneti hattınızda tanımlı internet paketi olması durumda otomatik olarak çalışmaktadır. İnternete bağlanmak için gerekli olan Wi-Fi ismi ve parolası gibi bilgileri cihazınızın kutusunda, üzerinde yer alan etiketlerde veya uygulamada ayarlar bölümünde bulabilirsiniz. Akıllı telefonunuzdan veya tabletinizden Wi-Fi açıp belirtilen Wi-Fi ismi ile cihazınıza bağlanabilirsiniz.
-
Nasıl abone olabilirim?
Turkcell Kopilot servisi yeni abone alımına kapatılmıştır. 30 Haziran 2023 tarihinde ürün bireysel müşterilerin kullanımına da kapatılacaktır.
-
Ne kadar öderim?
Turkcell Kopilot servisinden faydalanmak için Turkcell Kopilot tarifesine abone olmanız gereklidir. Turkcell Kopilot uygulamasından faydalanmak için 30.04.2022 tarihinden önce Turkcell Kopilot cihazının satın alınmış olması ve cihaz içerisinde takılı olan Turkcell M2M hat üzerinden Turkcell Kopilot tarifesine abone olunmuş olması gereklidir.
Turkcell Kopilot Tarifesi vergiler dahil taahhütsüz olarak 28,46 TL, 12 ay taahhütlü kampanya ile 20,30 TL'dir.
-
Ücrete KDV ve ÖİV dâhil mi?
Ücrete KDV ve ÖİV dâhildir.
-
Abonelik her ay yenilenecek mi?
Turkcell Kopilot tarifesi iptal edilmediği sürece aylık otomatik olarak yenilenir. Fakat Turkcell Kopilot servisi 30 Haziran 2023 tarihi itibariyle bireysel müşterilerimize kullanıma kapatılacaktır. Servisin kapatılması sonucu Kopilot’ta kullanılan hatlar iptal olmayacağından, hatların ayrıca iptal edilmesi gerekmektedir. İptal talebi aşağıdaki kanallardan yapılabilir.
Çağrı merkezi: 0532 532 00 00 numaralı Turkcell çağrı merkezinden hat iptal talebi ile
Turkcell uygulaması: Yardım -> Talep İlet -> Abonelik İptali adımından kimlik yüklemesi yapıp, iptal etmek istenilen hat numarası seçilerek
E-devlet: E-devlet üzerinden abonelik fesih başvurusu yaparak
e-mail: hatiptal@turkcell.com.tr adresine kimlik görseli ve iptal edilmesini istediği hat bilgisini yazarak
Faks: 0216 633 07 27 numaralı hatta yazılı hat iptal başvurusu için faks çekilerek -
Servisi yurt dışında da kullanabilir miyim?
Turkcell Kopilot tarifesi yurt dışında geçerli değildir. Turkcell Kopilot servisinin yurt dışında kullanılması durumunda Turkcell M2M Akıllı Yurt Dışı Dünyası Tarifesi'ne göre ücretlendirme yapılır ve faturanıza ayrıca yansıtılır.
-
Nasıl İptal ederim?
Turkcell Mağazalarından veya Turkcell Çağrı Merkezinden Turkcell Kopilot tarifesi aboneliğinizi iptal edebilirsiniz. Turkcell Kopilot servisi 30 Haziran 2023 tarihi itibariyle bireysel müşterilerimize kullanıma kapatılacaktır. Servisin kapatılması sonucu Kopilot’ta kullanılan hatlar iptal olmayacağından, hatların ayrıca iptal edilmesi gerekmektedir. İptal talebi aşağıdaki kanallardan yapılabilir.
Çağrı merkezi: 0532 532 00 00 numaralı Turkcell çağrı merkezinden hat iptal talebi ile
Turkcell uygulaması: Yardım -> Talep İlet -> Abonelik İptali adımından kimlik yüklemesi yapıp, iptal etmek istenilen hat numarası seçilerek
E-devlet: E-devlet üzerinden abonelik fesih başvurusu yaparak
e-mail: hatiptal@turkcell.com.tr adresine kimlik görseli ve iptal edilmesini istediği hat bilgisini yazarak
Faks: 0216 633 07 27 numaralı hatta yazılı hat iptal başvurusu için faks çekilerek -
Turkcell Kopilot mobil uygulamasını telefonuma nasıl indirebilirim?
iOS işletim sistemine sahip akıllı telefonlar için App Store’dan, Android telefonlar için Google Play’den indirebilirsiniz. Uygulamanın desteklediği işletim sistemi bilgileri, uygulama mağazalarından öğrenilebilir.
-
Numara değişikliği, devir, faturasız hata geçiş, numara taşıma, borç nedeniyle hattın kapanması, kendi isteğiyle hat kapama veya fatura dönem değişikliğinde aboneliğim devam eder mi?
Turkcell Kopilot servisini kullanabilmeniz için aracınıza taktığınız cihaz içerisindeki hattın Turkcell Kopilot tarifesine aboneliğinin olması ve hattın aktif olması gerekmektedir. Numara değişikliği, devir, faturasız hatta geçiş, tarife değişikliği durumlarında Turkcell Kopilot aboneliğiniz sona erer ve kampanyadan faydalanıyorsanız ilgili cayma bedeli faturanıza yansıtılır. Hattın kapanması durumunda servis kullanımınız durdurulur, hattınızın tekrar açılması ile servisi kullanmaya devam edebilirsiniz. Fatura dönem değişikliğinde aboneliğiniz etkilenmez ve servisi kullanmaya devam edebilirsiniz. -
Cihazımı aracıma nasıl bağlayacağım?
Turkcell Kopilot mobil uygulamasındaki yönlendirmeler yardımıyla cihazınızı aracınıza nasıl takmanız ve mobil uygulamayla eşleştirmeniz gerektiğiyle ilgili bilgiye ulaşabilirsiniz.
-
Cihazı ilk eşleştirdikten sonra konumumu göremiyorum. Ne yapmalıyım?
Cihazınızı aracınıza taktıktan sonra açık alanda yaklaşık 2 saatlik bir yolculuk yaptığınızda güncelleştirmeler tamamlanacaktır. Sonrasında herhangi bir sorun ile karşılaşırsanız Turkcell Müşteri hizmetlerinden veya uygulama üzerinden destek alabilirsiniz.
-
Cihazı şarj etmek gerekiyor mu?
Cihaz çalışması için gerekli olan enerjiyi aracınızdan almaktadır. Ayrıca şarj edilmemektedir.
-
Aracımı değiştirdiğimde cihazımı başka bir araca takabilir miyim?
Cihazınızı aracınızdan sökerek başka bir araca takabilirsiniz. Bunun için önceki cihazın ilişkisini kesmeniz ve cihazınızla yeni aracınızı eşleştirme işlemini tekrar yapmanız gerekmektedir.
-
Cihaz üzerindeki ışıkların anlamı nedir?
Güç ışığı cihazda güç olduğunu ve çalıştığını göstermektedir. Sinyal ışığının üç saniyede birer kez yanması cihazın sağlıklı çalıştığını göstermektedir. Bu konudaki detaylı açıklamaya kullanım kılavuzundan ulaşabilirsiniz.
-
Aracımı kullanan herkes Kopilot’yi kullanabilir ve sürüş verilerine ulaşabilir mi?
Cihaz aracınızdan takılı olduğu süre boyunca veri toplar. Ancak bu verileri sadece siz veya yetkilendirdiğiniz kişiler görebilir.
-
Kopilot servisindeki bilgilerime kimler erişebilir?
Kopilot’nin topladığı veriler şifrelenerek korunmaktadır. Sadece siz ve yetkilendirdiğiniz kişi veya kişiler erişebilir.
Detaylı bilgiler Kopilot mobil uygulamasındaki Son Kullanıcı Sözleşmesinde belirtilmiştir. -
Cihazı başka bir telefondan takip edebilir miyim?
Başka bir telefonda Kopilot uygulamasına kendi hesabınızla bağlanarak kullanabilirsiniz.
-
Kopilot uygulaması ile birden fazla aracı eşleştirebilir miyim?
Evet, birden çok Turkcell Kopilot cihazı satın alarak ve Turkcell Kopilot servis aboneliği gerçekleştirerek Kopilot uygulaması üzerinden tüm araçlarınızı takip edebilirsiniz. Birden fazla aracı bir hesaba eşleştirebilirsiniz.
-
Turkcell Kopilot cihazının garanti süresi nedir?
Garanti süresi 2 yıldır.
-
Öneri ve Şikayetlerimi nasıl iletebilirim?
Turkcell Çağrı Merkezi'nden veya mobil uygulama üzerindeki “Bize Ulaşın” bölümünden öneril ve şikayetlerinizi iletebilirsiniz.
-
Aracımı başka bir kişi kullanırken Kopilot çalışır mı?
Cihaz aracınıza takılı olduğu süre boyunca veri toplamaktadır.
-
Kopilot cihazı ile arabamın kilidini açabilir mi veya motorunu çalıştırabilir mi?
Cihaz aracınızdan sadece gerekli verileri toplamaktadır. Güvenlik sebebiyle aracınıza kilit açmak, motor çalıştırmak vb. komutlar göndermemektedir.
-
Cihazla ve uygulama ilgili sorun yaşadığımda ne yapacağım?
Turkcell Çağrı Merkezini arayarak destek alabilirsiniz veya Kopilot mobil uygulaması üzerindeki Bize Ulaşın bölümünden sorununuzu iletebilirsiniz.
-
Akıllı telefonum olmadan Kopilot kullanabilir miyim?
Kopilot uygulamasını kullanmak için iOS veya Android işletim sistemine sahip akıllı telefonunuz olması gereklidir.
-
Sürüş verilerimi göremiyorum. Ne yapmalıyım?
Uygulamayı yeniden başlatmayı deneyin. Eğer aynı durum devam ediyorsa aracınızın motoru dururken cihazı çıkarın, yan tarafında bulunan reset (tekrar başlatma) tuşuna basıp tekrar takın ve sinyal ışığı üç saniyede bir yanana kadar bekleyin. Bu adımları denediğinizde çalışmıyorsa uygulama üzerinden veya Turkcell Çağrı Merkezinden destek alabilirsiniz.
-
Sürüş verilerimin gizliliği nasıl garanti altına alınıyor?
Kopilot uygulamasının bulut ortamında sakladığı veriler uçtan uca şifrelenmekte ve 6698 sayılı “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu”na uygun şekilde saklanmaktadır. Siz izin vermedikçe verilerinize erişilemez.
-
Sürüş güvenliği puanı nasıl hesaplanıyor?
Sürüş karakteristiğinize bağlı, aşırı hız, ani hızlanma, sert frenleme ve dönüşler için güvenlik puanlaması yapılmaktadır. Sürüş güvenliği puanınızın yüksek olması kaza riskinizin düşük olduğunu işaret eder.
-
Cihazın veri aktarımında internet kotası mevcut mudur?
Cihazınızdaki Turkcell hattınızla aylık 500 MB internet paketi tanımlıdır ve cihazınızdaki veri aktarımı için yeterlidir.
-
Seyahat Günlüğü nedir?
Yaptığınız yolculuklara seyahat günlüğü ekranından ulaşabilirsiniz.
-
Kullanım Detayları nedir?
Geçmişe dönük olarak; kullanım süresi, mesafe, yakıt ve skor grafiklerinize kullanım detayları ekranından ulaşabilirsiniz.
-
Ebeveyn modu güvenli bölge nedir?
Aracınız için içine girildiğinde veya dışına çıkıldığında bildirimler alacağınız güvenli bölge alanı tanımlayabilirsiniz.
-
Profil ayarları nasıl yapılır?
Menüden profil adımına giderek profil ayarlarınızı yapabilirsiniz.
-
Vale modu uzaklık limiti nedir?
Başka bir kişiye verdiğinizde aracınız için bir uzaklık limiti belirleyerek bu limit aşıldığında bildirimler alabilirsiniz.
-
Uygulama üzerinden ne tip bildirimler alabilirim?
Hız ve bölge limit aşımı durumlarında ve motor arızaları için bildirimler alabilirsiniz.
-
Turkcell Uygulaması'ndan Ayır nedir?
Cihazınızı gerektiğinde hesabınızdan ayırabilirsiniz. Bu durumda kayıtlı verileriniz ulaşılamaz duruma gelecektir.
-
Kopilot uygulamasına yeni cihaz nasıl ekleyebilirim?
Menüden “Yeni Cihaz Ekle” adımını seçerek yeni bir cihaz ekleyebilirsiniz.
-
Uygulamayı kaldırdığımda sürüş geçmişimi kaybeder miyim?
Uygulamayı kaldırıp tekrar kurduğunuzda sürüş geçmişinize ait veriler korunmaktadır. Turkcell şifrenizle giriş yaparak kullanabilirsiniz.
-
Size Özel nedir?
Turkcell Kopilot aboneleri için çeşitli firmaların hizmetlerine ait indirim ve avantajların sunulduğu bölümdür.
-
Cihaz arabama zarar verir mi?
Cihaz yüksek kalite standartlarında ve CE sertifikalı Avrupa normlarına uygun olarak üretilmiştir. E-Mark belgesine sahiptir, araç bileşenleriyle elektromanyetik uyumluluğu test edilerek onaylanmıştır.
-
Online mağazadan Turkcell Kopilot siparişi vermeden önce nelere dikkat etmem gerekir?
Online mağazadan sadece Turkcell Kopilot cihazının satışı yapılmamaktadır.